fbpx

Ce este SEO?

SEO este o abreviere din limba Engleză și vine de la “Search Engine Optimization”, adică optimizare pentru motoarele de căutare.
La ora actuală, cel mai cunoscut motor de căutare este Google. Însă există și altele precum: Bing, Yahoo, Yandex, Baidu etc.

Optimizarea pentru motoarele de căutare se face când ai un website, pentru ca acesta să fie afișat în rezultatele căutărilor efectuate de către utilizatori.

Să luăm un exemplu:
Ai o afacere a cărei activitate este vânzarea de unelte pentru grădinărit. Dacă ai un website, este important ca utilizatorii interesați de achiziționarea unor astfel de produse, să găsească site-ul tău în urma căutărilor afișate de către Google. Deci, dacă un utilizator caută de exemplu “Greblă” ar fi ideal ca website-ul tău, care conține produse ce au în denumire acest cuvânt, să fie afișat printre primele rezultate.

De ce e important ca website-ul tău să apară printre primele rezultate în căutari? Potrivit statisticilor, utilizatorii interesați își îndreaptă atenția către primele rezultate afișate de Google, atunci când sunt în căutarea unei informații. Doar cei mai ambițioși ajung să răsfoiască următoarele pagini. 

Cum se face SEO?
Pentru ca un website să fie optimizat pentru motoarele de căutare, trebuie să treacă prin următoarele etape:

  1. Analiza cuvintelor cheie
    În funcție de cuvintele după care dorești să îți optimizezi site-ul, trebuie să îți structurezi conținutul paginilor (Titluri, denumiri produse, descrieri etc.).
    Pentru această etapă, va trebui să folosești Keyword Planer, un tool de la Google cu ajutorul căruia poți vizualiza cele mai utilizate căutări dar și concurența cuvintelor cheie.
    Sfat: alege cuvinte cheie care au multe căutări și concurență mică.
  2. Conținut unic
    Motoarele de căutare favorizează website-urile care au conținut unic. Așadar, nu copia imagini sau texte de pe alte website-uri. E important să adaugi conținut original și relevant pe pagina ta.
    Sfat: Oferă informații valoroase vizitatorilor de pe site-ul tău, scrise într-o manieră originală.
  3. Postează/Adaugă conținut în mod regulat
    Faptul că adaugi regulat conținut pe website, face ca motoarele de căutare să-l indexeze mai ușor iar “roboții” motoarelor de căutare să îți scaneze mai des pagina, ceea ce înseamnă că vei fi poziționat mai bine.
    Sfat: E de mare ajutor un blog pe site, în care sa scrii articole relaționate cu domeniul în care activează compania ta.
  4. Compatibilitatea cu dispozitivele mobile
    O pagină web modernă și actuală, trebuie să se afișeze bine atât pe un computer cât și pe un smartphone iar conținutul să se redimensioneze și să fie lizibil. Dacă website-ul tău nu e responsive, motoarele de căutare nu îl vor indexa ci îl vor penaliza, astfel încât va scădea în index (va fi afișat în paginile codașe la rezultate).
    Sfat: Asigură-te că site-ul tău este afișat corect pe dispozitivele mobile.

Pe langă etapele enumerate mai sus, există și alte detalii de care trebuie să ții cont pentru a avea un website SEO compliant (optimizat pentru motoarele de cautare).
Urmărește-ne în contiuare, vom vorbi despre asta în următoarele articole!